Regels

Laatst bijgewerkt op 19 juni 2022.

LET OP: Deze regels, voorwaarden en procedures kunnen op elk moment worden gewijzigd.

Wijzigingen:
 – Volledige herwerking van de regels, regels waar mogelijk        vereenvoudigd en onduidelijke regels verwijderd.
 – Regel 1.1 gewijzigd
 – Regel 2.2 verduidelijkt
 – Regel 4.1 gewijzigd
 – Regel 4.6a en -b toegevoeg
 – Regel 4.7 gewijzigd
 – Regel 4.10 gewijzigd
 – Toevoeging van regel 4.10a
 – Regel 4.11 gewijzigd
 – Regel 6.4 gewijzigd
 – Regel 6.10 gewijzigd
 – Regel 7.4 gewijzigd
 – Regel 7.5 gewijzigd
 – Regel 7.6 gewijzigd
 – Regel 7.10 gewijzigd
 – Regel 7.13 gewijzigd

Sectie 1 – Disciplinair beleid
Sectie 2 – Bedrijfsbeleid
Sectie 3 – Toelatingsbeleid
Sectie 4 – Discord / Trucksweb Beleid
Sectie 5 – Mediabeleid
Sectie 6 – Multiplayer beleid
Sectie 7 – Vrachten Regels
Sectie 8 – Konvooi Regels
Sectie 9 – Publieke Evenementen Regels
Sectie 10 – Juridisch / Privacybeleid 

1) Disciplinair Beleid

1.1) “2 Strikes” Beleid: Deze regel houdt in dat als je een tweede strike krijgt binnen 1 jaar, je permanent verwijderd wordt van Global Cargo. Dit geldt voor alle overtredingen binnen Discord en externe omgevingen zoals TMP en anonieme meldingen. Als er meer dan een jaar tussen twee schorsingen zit, kan de oudere schorsing worden ingetrokken als het in een andere categorie valt (bijv. Roekeloos rijden, fraude of ander wangedrag). In geval van een ernstige overtreding kan de eerste overtreding worden overgeslagen en kan het contract onmiddellijk worden beëindigd, afhankelijk van de ernst van het incident. Strike 1 – Een schriftelijke waarschuwing van Personeelszaken. Strike 2 – Permanente verwijdering en een blacklist van Global Cargo en alle wereldwijde divisies. * Een mondelinge waarschuwing kan ook worden gegeven voor kleine overtredingen. * 

2) Bedrijfsbeleid

2.1) Zoals het geval is met de meeste andere VTC’s, is het niet toegestaan om deel uit te maken van meer dan één VTC op hetzelfde moment. Wanneer u wordt betrapt op ‘dubbel VTC-en’ (plaatsnemen of leveringen invoeren voor meerdere VTC’s tegelijk), zal een onderzoek worden gestart, waarvan de uitkomst wordt bepaald door een stemming van het HR Management.

2.2) De communicatiepiramide: Omdat Global Cargo een grote VTC is, heeft het Management het vaak erg druk. Wanneer een chauffeur een probleem of een vraag heeft, zijn ze vaak niet in staat om te antwoorden. Dus als je hulp nodig hebt, volg dan de onderstaande stappen:

Algemene vragen procedure:
1. Vraag hulp in #Help-en-Vragen.
2. Vraag een personeelslid (#request-a-staff-member) *.
3. Vraag het aan de afdelingsdirecteur *.
4. Vraag het aan een van de leiders.
* (van de betreffende afdeling)

Klachten:
1. Anoniem aangifteformulier (https://www.globalcargovtc.nl/contact/anonymous-report/)
2. Lid van Personeelszaken.
3. Directeur Personeelszaken.
4. Leiders.

3) Toelatingsbeleid

3.1) De minimumleeftijd is 15 jaar. Als blijkt dat je hier niet aan voldoet, zal verwijdering volgen.

3.2) Wanneer je Global Cargo verlaat, is er een periode van twee weken waarin je niet terug kunt solliciteren. Na deze periode ben je weer welkom om te solliciteren.

3.3) De toelatingsafdeling behoudt zich het recht voor om lidmaatschap op elk moment te weigeren.

3.4) VTC hopping, of het snel wisselen tussen verschillende VTC’s en Global Cargo is niet toegestaan. Als je betrapt wordt op VTC-hopping, zal je onmiddellijk verwijderd worden van Global Cargo.

3.5) Gedeelde accounts zijn onder geen enkele omstandigheid toegestaan. Elke chauffeur is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen account en elke overtreding zal worden verhaald op dat account, ongeacht de persoon.

3.6) Elke chauffeur mag maximaal drie keer succesvol solliciteren bij Global Cargo. Wanneer u Global Cargo verlaat na drie keer gesolliciteerd te hebben, behoudt GC zich het recht voor om de sollicitatie af te wijzen.

3.7) Wanneer je een actieve ban hebt ontvangen binnen een periode van drie maanden voor je sollicitatie, behoudt het toelatingsteam zich het recht voor om de sollicitatie op basis van dit feit af te wijzen. U kunt opnieuw een aanvraag indienen nadat de ban voor drie maanden is opgeheven.

4) Discord / TrucksWeb Beleid

4.1) Geen ongepaste inhoud (pornografie, haatdragende of racistische berichten en / of vergelijkbaar aanstootgevend materiaal) in berichten, over mij pagina, status of enige andere plaats. Global Cargo is een gemeenschap met de minimumleeftijd van 15 jaar en we onderhouden onze tekst en spraak kanalen volgens de PG-13 norm. Het plaatsen van ongepaste berichten, profielfoto’s en/of publieke gebruikersnaam kan resulteren in strike 1 of 2.

4.2) Let op je taalgebruik – We weten dat een groot deel van onze community 18+ is, maar we willen een professionele houding tonen en rekening houden met andere leden.

4.3) Geen beledigende of denigrerende opmerkingen. Hoewel een grapje is toegestaan, is er altijd “een grens”. Zorg ervoor dat je hier niet overheen gaat met je opmerkingen.

4.4) Als je ruzie hebt met een andere bestuurder of personeelslid, volg dan de juiste manier van melden, namelijk: stuur een bericht naar een medewerker van personeelszaken. De juiste manier van communiceren is te vinden in paragraaf 2.2).

4.5) Onze ontwikkelaars hebben een aantal bots ontwikkeld om uw tijd bij VTC aangenamer te maken. Wij vragen u om de uitvoering van de commando’s tot een minimum te beperken en deze alleen in de daarvoor bestemde kanalen te plaatsen.

4.6) Het plaatsen van elke vorm van reclame is verboden indien deze voldoet aan de volgende criteria: een andere VTC of Event, voor financieel gewin, of bevat 18+ content. 
4.6a) Een beknopte advertentie voor een livestream of particulier radiostation (die voldoet aan de eerder genoemde criteria) mag geplaatst worden met toestemming van HR.
4.6b) Het sturen van advertenties in DM’s of groepschats naar leden van deze Discord zonder expliciet verzoek, is niet toegestaan en zal resulteren in een straf.

4.7) Om tagging problemen te voorkomen, is het verboden om speciale tekens te gebruiken in je discord naam. HR behoudt zich het recht voor om de naam aan te passen met alfanumerieke tekens.

4.8) Gebruik de juiste kanalen voor de juiste doeleinden. Hier is een lijst van de meest populaire kanalen en hun onderwerpen: Algemeen – Algemene communicatie over ETS2/ATS/Global Cargo; Off Topic – Ongerelateerde gesprekken die niet over ETS2/ATS/Global Cargo gaan. Mods – Een chat om te praten over (Global Cargo gerelateerde) mods. Controleer de gepinde berichten voor je een vraag stelt over mods of skins. Hulp en Vragen – In het geval dat je hulp nodig hebt of een vraag hebt, voel je vrij om te vragen. Er is altijd een staflid of een andere bestuurder beschikbaar voor je.

4.9) Misbruik van de spoiler functionaliteit wordt niet getolereerd en kan resulteren in een waarschuwing of verdere bestraffing.

4.10) Minimaliseer het gebruik van tags. Personen die overmatig gebruik maken van tags zullen een waarschuwing krijgen of verdere straffen opgelegd krijgen indien dit veelvuldig misbruikt wordt. 
4.10a) Het gebruik van de @Global_INT/NL of andere categorie-tags zoals @public of divisies, is alleen toegestaan voor Global Cargo Staff.

4.11) In het geval dat HR uitleg nodig heeft over een situatie, kunt u uitgenodigd worden voor een gesprek in een HR-Ticket tekstkanaal. Wanneer je voor een gesprek wordt uitgenodigd, betekent dit niet altijd dat er actie tegen je ondernomen zal worden. Meestal is het gewoon om iets op te helderen. Als je niet binnen 24 uur reageert, loop je het risico dat je je in een zaak niet kunt verdedigen.

4.12) Global Cargo is geen dating platform. Vraag iemand niet actief naar privé zaken, bijvoorbeeld in DM’s. Hoewel het doel van de discord is om een gesprek met elkaar te hebben, is het niet de bedoeling dat iemand zich ongemakkelijk voelt. Leden die persoonlijke privacy niet respecteren zullen worden onderzocht door Human Resources, en kunnen consequenties tegemoet zien.

5) Mediabeleid

5.1) Wegens geldende Europese Privacywetgeving is het niet binnen Global Cargo toegestaan om te streamen, terwijl de Discord van Global Cargo zichtbaar en/of hoorbaar is, interne bedrijfsgegevens of ongepaste inhoud (Pornografie, haatdragende of racistische boodschappen en/of vergelijkbaar aanstootgevend materiaal.)te bespreken of te tonen.

5.2) Wegens geldende Europese Privacywetgeving is het niet binnen Global Cargo toegestaan om video en/of audio openbaar te maken, terwijl de Discord van Global Cargo zichtbaar en/of hoorbaar is, interne bedrijfsgegevens of ongepaste inhoud (Pornografie, haatdragende of racistische boodschappen en/of vergelijkbaar aanstootgevend materiaal.)te bespreken of te tonen.

6) Multiplayer beleid

6.1) Global Cargo chauffeurs MOETEN ALLE TMP REGELS VOLGEN.

6.2) Global Cargo wordt gezien als één van, zo niet de meest professionele en gerespecteerde VTC binnen de TMP gemeenschap. We verwachten daarom een professionele houding van ons personeel en onze chauffeurs. Wanneer je in-game rijdt, verwachten we dat je met al je zorg en aandacht werkt (zoals je in het echte leven ook doet). Op deze manier zien anderen wat Global Cargo inhoudt en willen zij ook meedoen.

6.3) Het is NIET toegestaan om een auto te besturen terwijl je de Global Cargo naam draagt (zowel tag als naam) in TMP, afwisselende voertuigen vallen ook onder deze regel.

6.4) Het is niet toegestaan om met grote groepen door drukke gebieden te rijden, zoals de Calais-Duisburg route (vijf of meer chauffeurs).

6.5) Wanneer je met andere Global Cargo chauffeurs rijdt, gebruik dan de voice kanalen in de Global Cargo Discord (met een volledig functionele headset).

6.6) Gebruik geen vuile of provocerende taal in de openbare chat en doe geen dingen in het algemeen die de bedrijfsnaam van Global Cargo kunnen schaden.

6.7) U bent verantwoordelijk voor uw eigen account. Als uw account in strijd met de regels blijkt te zijn, zullen passende maatregelen worden genomen na onderzoek door Human Resources.

6.8) Als je een ban krijgt op TruckersMP, ben je verplicht dit binnen 48 uur te melden bij Personeelszaken. Doe je dit niet, dan zal de afdeling Personeelszaken een onderzoek starten met passende consequenties.

6.9) Na een TMP-ban is het mogelijk dat de afdeling personeelszaken je geschiktheid om voor Global Cargo te rijden in twijfel trekt. Uw lidmaatschap als chauffeur van Global Cargo kan op basis van een ban worden ingetrokken.

6.10) Het gebruik van dubbele en driedubbele trailers is toegestaan in overeenstemming met de TMP regels, maar u zult verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele ongelukken veroorzaakt door onkunde van het beheersen van de voertuigcombinatie. 

7) Vracht Regels

7.1) We hebben een nultolerantie beleid voor mods die de economie van het spel veranderen. Als je betrapt wordt op misbruik van deze mods, zal je lidmaatschap bij Global Cargo permanent worden beëindigd.

7.2) Global Cargo gaat ervan uit dat je eerlijk bent bij het voltooien van leveringen en we verwachten dit te kunnen zien in je vrachtlogboek.

7.3) Elke poging om te frauderen met vracht via economie mods, snel reizen of andere middelen zal zwaar worden bestraft.

7.4) Het maximum inkomen voor een handmatig gelogde levering is €/$ 400.000 of 8000km. Dit betekent dat het verwachte inkomen van de levering deze limiet niet mag overschrijden. Extra bonussen zoals gesponsorde vrachten hebben hier geen invloed op. Er is geen maximum voor Tracker gelogde leveringen.

7.5) Het maximum inkomen per kilometer/mijl is €/$ 200,-. Wanneer het totale inkomen gedeeld door de afgelegde afstand hoger is, kan de levering niet worden ingediend.

7.6) Handmatige leveringen met een inkomen van meer dan $/€ 200,- of 4000 km moeten worden goedgekeurd door Human Resources. De limieten voor Tracker Jobs zijn $/€ 300.000 of 6000km. Wanneer u een getroffen levering rijdt, wordt Personeelszaken hiervan op de hoogte gesteld en wordt de levering geblokkeerd totdat deze door Personeelszaken is goedgekeurd. Zorg ervoor dat u ten minste twee screenshots indient: 1) Het beginscherm, Vrachtcentrum of Laadmarkt, met de betreffende vracht. 2) Het afleveringsscherm, met inkomsten, gereden afstand en schadepercentage.

7.7) Global Cargo streeft naar realisme. Elk gebruik van schade- of collision mods zal onderhevig zijn aan disciplinaire maatregelen zoals beschreven in Sectie 1.1).

7.8) Het leveren met een “caravan” als vracht is niet toegestaan.

7.9) Het gebruik van ProMods en andere map mods is volledig toegestaan, maar maak geen misbruik van de aangeboden functionaliteiten.

7.10) Het gebruik van dispatchers zoals de TMP Dispatcher, Trucky en Virtual Speditor is toegestaan, maar maak geen misbruik van het vrachtsysteem. Vergeet niet om altijd te controleren of je baan in overeenstemming is met de regels. Het is niet toegestaan om deze programma’s te gebruiken om missies te misbruiken. Personeelszaken zal een onderzoek instellen en met een passend vonnis komen.

7.11) Bij het invoeren van het aantal gereden kilometers, gelden alleen de op land gereden kilometers. Het is niet toegestaan om de boot of trein te misbruiken. Een vuistregel is dat u minimaal 75% van het verwachte aantal kilometers heeft gereden om een lading in te dienen. (Voorbeeld, zonder gebruik van de veerboot is de route 1000 km, met gebruik van de veerboot is dit slechts 400 km. Deze route is niet geldig).

7.12) Als u twijfels heeft over de legitimiteit van een opdracht, neem dan (anoniem) contact op met Human Resources volgens 2.2).

7.13) Chauffeurs zijn verplicht om elke 3 maanden minimaal één opdracht uit te voeren OF één konvooi bij te wonen. Chauffeurs die langer dan drie maanden inactief zijn (zonder geldige reden) zullen hun lidmaatschap beëindigd zien.

* Opmerking over de regels betreffende het indienen van jobs: Als er twijfels zijn over de legitimiteit, moet u dit bevestigen met screenshots als bewijs. Het is de verantwoordelijkheid van iedere bestuurder om te controleren of hij/zij voldoet aan de vastgestelde regels.“`

 

8) Konvooi Regels

8.1) Lees de aan u verstrekte informatie op het Trucksweb over het evenement zodat u op de hoogte bent en draag de juiste verf en tag voordat u zich bij het konvooi aansluit.

8.2) Het is verplicht om deel te nemen aan het discord kanaal dat is aangewezen voor het konvooi, om de instructies van de leider van het konvooi te kunnen horen. Je bent niet verplicht om een microfoon te gebruiken. Om een vrijstelling te krijgen, bijvoorbeeld bij het streamen, neem contact op met de event leader en management.

8.3) Het is verboden om tijdens een konvooi gebruik te maken van auto’s (behoudens uitdrukkelijke toestemming van Global Cargo Management).

8.4) Als er problemen zijn tijdens het konvooi (tanken, schade aan de truck of de noodzaak om F7 te doen), meld dit dan aan de leider van het konvooi en sluit aan achter het konvooi.

8.5) Bij het zien van een Troller, deze negeren en de konvooileider waarschuwen.

8.6) Er wordt niet ingehaald (gepasseerd) tijdens een samenstel tenzij anders aangegeven door de leider van het samenstel en de persoon die ingehaald wordt.

8.7) Houd een afstand van minimaal 60m, tenzij de persoon voor u achterop raakt. Houd dan een veilige afstand van 100m aan.

8.8) Sneller rijden dan aangegeven is verboden, tenzij je de gaten in het konvooi moet dichten.

8.9) Je mag een rood verkeerslicht negeren, maar kijk uit voor vrachtwagenchauffeurs die voorrang hebben.

8.10) Het is niet de bedoeling dat “niet-Global Cargo” chauffeurs worden uitgenodigd om deel te nemen aan het konvooi. Zij kunnen wel worden uitgenodigd voor openbare konvooien en evenementen.

8.11) De leider van het konvooi heeft altijd het laatste woord, hij/zij wordt altijd gevolgd in een officieel konvooi.

8.12) Als je te laat bent bij een konvooi, sluit dan altijd achteraan aan en volg regel 8.6).

8.13) Als je deelneemt aan een konvooi, mag je geen werk afleveren tenzij dit expliciet is aangegeven, aangezien je daarvoor een beloning ontvangt.

9) Publieke Evenementen Regels

9.1) Alle regels van Sectie 8) zijn van toepassing op publieke evenementen.

9.2) De volgorde van vertrek tijdens (door GC gehoste) openbare evenementen is van VOOR naar ACHTER: Global Cargo, Partners, Andere VTC’s, Publiek. 

9.3) Volg altijd de orders van het evenementpersoneel op.

10) Juridisch / Privacybeleid 

Global Cargo behoudt zich het recht voor om het lidmaatschap van een chauffeur in te trekken voor, maar niet beperkt tot:

1. Het bijdragen aan een overtreding waarbij de naam van Global Cargo wordt beschadigd of waarbij de regels van Global Cargo worden overtreden.
2. Voor elke andere reden die volgens Global Cargo als ernstig genoeg wordt beschouwd.

– Alle donaties zijn beschermd door de wet en zijn volledig vrijwillig.

– Het privacybeleid en de servicevoorwaarden zijn van kracht vanaf het moment dat u zich aanmeldt. U kunt de Servicevoorwaarden hieronder vinden.

– Alle staffuncties zijn vrijwillig en kunnen op geen enkel moment financieel worden gecompenseerd.

– Informatie over onze chauffeurs wordt nooit gedeeld met derden. Dit omvat ook gedeelde takken zoals wereldwijde divisies en partners.

– Het weggeven van een prijs (Game/DLC), kan door GC Management op elk moment worden geannuleerd. Global Cargo behoudt zich het recht voor om een prijs te herroepen als de persoon niet langer lid is van Global Cargo.

 

nl_NLNederlands